Σχεδιασμός, βελτιστοποίηση και μέτρηση οριζοντίου δικτύου για τον έλεγχο μικρομετακινήσεων σε περιοχή με κατολισθήσεις.

Σε παραθαλάσσια δομημένη περιοχή , παρουσιάσθηκε σοβαρό πρόβλημα κατολίσθησης.  Στο σημείο μελετήθηκαν και κατασκευάσθηκαν έργα αντιστήριξης-σταθεροποίησης . Γεωτεχνικοί τοποθέτησαν 4 αποκλισιόμετρα σε σωλήνες σε πασσάλους του συστήματος αντιστήριξης. Από τους γεωτεχνικούς  υποδείχθηκαν και υπόλοιπα τα σημεία που θα πρέπει να ελέγχονται (αντικειμενικά σημεία).

Από μας ζητήθηκε ο έλεγχος των μετακινήσεων των αντικειμενικών σημείων και μάλιστα με ιδιαίτερα μεγάλη ακρίβεια της τάξης των 1-2 mm.

Σαν στόχο θέσαμε να σχεδιασθεί μία διαδικασία μέτρησης, που περιλαμβάνει τον γεωμετρικό σχεδιασμό του δικτύου, τα όργανα μέτρησης και το πρόγραμμα των μετρήσεων, έτσι ώστε να μπορούν να “φανούν ” στοχαστικά σημαντικές μετακινήσεις με το ελάχιστο δυνατό μέγεθος.

Η μέθοδος ανάλυσης μικρομετακινήσεων, που επιλέχθηκε, αποτελεί συγκερασμό των μεθόδων δύο από τις έγκριτες σχολές  για την μελέτη μικρομετακινήσεων της σχολής του Πανεπιστημίου Αννοβέρου και της σχολής του Πανεπιστημίου Καρσλούης.

Ο σχεδιασμός της διαδικασίας μέτρησης έγινε με εξομοίωση γεωδαιτικού δικτύου με κριτήρια ποιότητας και αξιοπιστίας (accuracy and reliability).

Έγιναν τέλος οι μετρήσεις της εποχής 0. Τα αποτελέσματα της συνόρθωσης του δικτύου θα χρησιμοποιηθούν σαν αναφορά για τον υπολογισμό πιθανών μετακινήσεων. Τα αποτελέσματα ήταν καλά και φαίνεται ότι είναι δυνατό να εντοπισθούν μετακινήσεις της τάξης των 2-3 χιλιοστών.P1030754.jpga

20160420_095938.jpga20160420_102240.jpga20160420_102513.jpgaP1030755.jpgaP1030756.jpga

Κοινοποίηση:Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Email this to someonePrint this page